نشست علمی روحانی شهید شیخ محمد خیابانی طلایه دار مبارزه با استکبار جهانی در دانشگاه پیام نور آذر بایجان شرقی برگزار شد

شهید شیخ محمد خیابانی طلایه دار مبارزه با استکبار جهانی بود.

همزمان با فرا رسیدن 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان پیرو خط امام ، به همت بسیج اساتید و امور فرهنگی دانشگاه پیام نور استان ، نشست علمی با محوریت یکصدمین سالگرد شهادت روحانی شهید ، شیخ محمد خیابانی در محل سالن شورا ستاد استان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دبیرخانه شیخ شهید محمد خیابانی(ره) :در این نشست علمی که با حضور جمعی از اساتید و صاحب نظران دانشگاهی و حوزوی برگزار شد ، دکتر جمالپور رئیس بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان ضمن تبیین اهداف برگزاری این نشست و رئوس برنامه های آن ، از برگزار کنندگان و حاضرین در جلسه تقدیر و تشکر کرد.
دکتر معصومی رئیس دانشگاه پیام نور استان با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)،  ضمن قدردانی از اجرای مصوبات شورای فرهنگی استان و لزوم توجه به مسائل فرهنگی و شناخت بزرگان و اندیشمندان تاریخی استان و کشور ، گفت : 13 آبان یک روز تاریخی هست که در دادن شناخت از اعمال استکبار جهانی علیه ایران عزیز اسلامی ، می تواند نقشی تاثیر گذار در شناخت سیاسی جوانان ما داشته باشد.
دکتر معصومی با اشاره به نقشه های مختلف استکبار جهانی برای ناامید کردن جوانان ، گفت : شهید شیخ محمد خیابانی که از بزرگان و نام آوران خطه آذربایجان و ایران بزرگ اسلامی هست ، از جمیع جهات می تواند برای همه مسئولین و جوانان یک الگوی مناسب باشد که با علم و اعتقاد راسخ خود بر ظلم و استبداد غلبه کرد.
حجت الاسلام خلیلی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه پیام نور استان نیز ضمن تقدیر از حاضرین و تبریک مناسبت ها به همه آحاد ملت، گفت : حفظ دستاوردهای نهضت مشروطه ، اجرای کامل قانون اساسی ، تامین استقلال و آزادی کشور ، برقراری عدالت و مساوات در آذربایجان و ایران ، اصلاحات اساسی اداری تصفیه ادارات از عناصر فاسد و واگذاری کارها به انسانهای صالح و تلاش برای پیشرفت کشور از مهم ترین اهداف روحانی شهید شیخ محمد خیابانی بود .
ایشان با اشاره به اتهامات وارده به شیخ محمد خیابانی ، با بیان ادله ضمن رد این اتهامات ، افکار و اندیشه های ایشان را به عنوان یک مجتهد مسلمان که قائل به ایجاد حکومت اسلامی بود باعث استقلال ملی و ایستادگی در برابر استعمار جهانی دانست.
در این نشست علمی که به صورت آنلاین از سیستم الکترونیکی دانشگاه برای کل اساتید استان قابل استفاده بود دکتر غنی زاده معاون دانشگاه پیام نور استان و سایر اساتید و صاحب نظران به ایراد سخن و تبیین شرایط زمان شیخ محمد خیابانی پرداختند.
در این نشست دو ساعته که با حضور عوامل صدا و سیمای استان همراه بود برنامه های فرهنگی و شعر خوانی به مناسبت ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) اجرا شد.

دکتر جمالپور نیز در طی مصاحبه با شبکه سراسری رادیوی استان به تشریح اهداف و نتایج این نشست علمی پرداخت.

مطلب پیشنهادی

ثقه الاسلام تبریزی الگوی یک عالم اندیشمند و مبارز است

حجت الاسلام دکتر یعقوبی محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه: ثقه الاسلام تبریزی الگوی یک …

2 دیدگاه

  1. سلام ممنون از برگزار کنندگان همایش

  2. Muchas gracias. ?Como puedo iniciar sesion?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *