ثقه الاسلام تبریزی الگوی یک عالم اندیشمند و مبارز است

حجت الاسلام دکتر یعقوبی محقق و پژوهشگر حوزه و دانشگاه: ثقه الاسلام تبریزی الگوی یک عالم اندیشمند و مبارز است.

به گزارش روابط عمومی ستاد بزرگداشت ثقةالاسلام شهید میرزا علی اقا تبریزی، در پیش همایشی که به همین منظور با عنوان “ثقه الاسلام شهید، نماد وحدت و مقاومت” در تبریز برگزار شد حجت الاسلام دکتر یعقوبی پژوهشگر حوزه و دانشگاه در سخنانی با بیان این که ثقةالاسلام تبریزی یک عالم جامع ، مبارز و نویسنده ای پژوهشگر بود تصریح کرد:با بررسی زندگی و اندیشه های این روحانی بزرگ دوران مشروطه می توان گفت او نمونه یک عالم اندیشمند و مبارز است.

وی که در جمع اساتید و طلاب حوزه و روحانیون در مسجد جامع تبریز سخنرانی می کرد در عین حال تاکید نمود: ثقةالاسلام تبریزی معتقد به اسقلال وطن با تاکید بر تعالیم و مبانی اسلامی بود و رفتار سیاسی و اجتماعی او حاکی از عمق اعتقادش به این موضوع است. این محقق حوزه با اشاره به نظرات و دیدگاه های ثقه الاسلام شهید، در مبارزات دوران مشروطیت به بررسی جریان های فکری این دوران پرداخت.

در این جلسه که حجت الاسلام و المسلیمن میرتاج الدینی رییس شورای سیاستگزاری همایش ملی بزرگداشت ثقه الاسلام میرزا علی آقا تبریزی ، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی رئیس ستاد برگزاری و اعضای هیت علمی این همایش و مدیریت حوزه علمیه استان حجت الاسلام والمسلمین روشن تن و جمعی از اساتید و فضلای حوزه نیز حضور داشتند، دو نفر از محققان حوزه های علمیه خواهران و برادران مقالات خود را در خصوص آثار و اندیشه های ثقةالاسلام تبریزی ارائه کردند. این پیش همایش سه شنبه 13 تیر در مسجد جامع تبریز با مشارکت حوزه علمیه استان برگزار شد.

مطلب پیشنهادی

میرتاج الدینی: معرفی صحیح مبارزان و عالمان دینی نظیر ثقةالاسلام شهید به بصیرت افزایی جوانان کمک می کند

حجت الاسلام و المسلیمن میرتاج الدینی در پیش همایش بزرگداشت ثقه الاسلام شهید تبریزی عنوان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *