میرتاج الدینی: ثقةالاسلام شهید از بزرگ‌ترین چهره های نقش‌آفرین آذربایجان در تاریخ ایران است

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در نشست خبری ستاد بزرگداشت ثقةالاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی :
ثقةالاسلام شهید از بزرگ‌ترین چهره های نقش‌آفرین آذربایجان در تاریخ ایران است.
حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در نشست خبری ستاد بزرگداشت ثقةالاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی این شهید والامقام را از بزرگ‌ترین چهره های نقش‌آفرین آذربایجان در تاریخ ایران عنوان کرد.
به‌گزارش پایگاه خبری موسسه شیخ شهید محمد خیابانی حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی در این نشست خبری، با اشاره به فرمایش مقام‌معظم رهبری مبنی‌بر ضرورت زنده نگه‌داشتن تاریخ آذربایجان و نیز یاد و خاطره چهره های نقش‌آفرین تاریخ آذربایجان تصریح کرد: ثقةالاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی با شهادت خود نقش بی بدیلی در بیداری مردم و بسیج آنان علیه متجاوزان اجنبی و نیل به استقلال و یکپارچگی ایران ایفا کرده‌است .
نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای ستاد بزرگداشت شهید محمد خیابانی در سال ۹۹ تاکید کرد :همایش ثقة الاسلام تبریزی نیز به‌عنوان یک رویداد مهم فرهنگی در تداوم همان بزرگداشت برگزار می‌شود.
رییس شورای سیاست‌گذاری بزرگداشت ثقةالاسلام شهید درعین‌حال تصریح کرد کار مرمت مقبرهٔ ثقةالاسلام شهید نیز به‌ مناسبت تشکیل این ستاد بزرگداشت با همکاری شهرداری تبریز و اداره کل اوقاف استان در اواخر سال جاری با طرحی مناسب به اتمام خواهد رسید.
دکتر میرتاج الدینی با اشاره به این‌که این برنامه های این ستاد یک جریان فرهنگی است اظهار امیدواری کرد ستاد تجلیل از بقبه چهره های نقش‌آفرین آذربایجان نیز در سال‌های آینده استمرار داشته باشد.
در این نشست خبری حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مسئول ستاد بزرگداشت ثقةالاسلام شهید ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای برگزاری هر چه شایسته برنامه های این ستاد از رسانه‌های استان به‌جهت پرداخت تبیینی و محتوایی و خبری به این رویداد فرهنگی قدردانی کرد. وی با بیان این‌که برنامه‌ریزی برای اجرای برنامه‌های این ستاد از اوایل سال جاری آغاز شده تأکید کرد اولین جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد در محضر نماینده معزز ولی‌فقیه در استان و با حضور مسئولان دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی، افزود: وظایف دستگاه‌های اجرایی در این جلسه مشخص و در حال ابلاغ است.
در این نشست خبری رئیسی قائم‌مقام ستاد و معاون اجرایی، در مورد کارهای اجرایی، جوان پور معاون علمی در ارتباط با فعالیت های علمی و محورهای همایش و بینش معاون فرهنگی ستاد در مورد برنامه‌های فرهنگی و هنری و ادبی مطالبی ارائه کردند.
حمزه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز در سخنانی بر ضرورت بزرگداشت بزرگان تاریخی آذربایجان تأکید کرد.
در ادامه این نشست نیز تعدادی از خبرنگاران حاضر در جلسه، سؤالات خود را مطرح کردند.
گفتنی است ستاد بزرگداشت ثقةالاسلام شهید تا پیش‌از برگزاری همایش اصلی که در دهم دی ماه برگزار خواهد شد بیش از شش عنوان “پیش‌همایش” با مشارکت ادارات‌ و نهادهای فرهنگی برگزار خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی

«ثقةالاسلام»، آگاهی دهنده به مردم آذربایجان

علی آذریان، محقق جامعه شناسی سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: شهید میرزا علی آقا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *