تنها نگذاشتن مردم تا آخرین لحظات و آگاهی به زمان، از مهم‌ترین ویژگی های شخصیتی ثقه‌الاسلام شهید بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر میر تاج الدینی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری ستاد بزرگداشت ثقه الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی:
همراهی با مردم و تنها نگذاشتن آنها تا آخرین لحظات و آگاهی به زمان و درک صحیح و تمیز حق از باطل در مقابل طرفداران استبداد، از مهم‌ترین ویژگیهای شخصیتی ثقه‌الاسلام شهید بود.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری ستاد بزرگداشت ثقه الاسلام شهید میرزا علی تبریزی که در بیت امام جمعه محترم تبریز و با حضور ادارات و نهادهای عضو شورای سیاستگذاری این ستاد برگزار شد، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم تبیین و تجلیل از نقش آفرینان تاریخ آذربایجان درمبارزه مردم ایران با استکبار طاغوتیان تصریح کرد پس از اجرای موفق همایش شیخ شهید محمد خیابانی در سال 99، همايش ملی بزرگداشت ثقه الاسلام شهید در سال جاری برگزار خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ستاد بزرگداشت ثقه الاسلام شهید، با بیان اینکه ثقه الاسلام یکی از بزرگترین مبارزان راه دین و از شهدای تاریخ، یکپارچگی و استقلال میهن اسلامی است تاکیدکرد این همایش در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و با هدف تببین زندگی شخصیت و مبارزات این شهید والامقام برگزار می‌شود.
وی با اشاره به ابعاد شخصیتی، دینی و اجتماعی ثقه‌الاسلام شهید، افزود: همراهی با مردم و تنها نگذاشتن آنها تا آخرین لحظات و آگاهی به زمان و درک صحیح و تمیز حق از باطل در مقابل طرفداران استبداد، از مهم‌ترین ویژگیهای شخصیتی ثقه‌الاسلام شهید، بود که این ویژگیها مردم را به مشروطه‌خواهی دینی و جلوگیری از تندروی در طی طریق انقلاب مشروطه هدایت می‌کرد.

ایشان با قدردانی از حمایت و رهنمودهای حضرت آیت الله آل هاشم نماینده معزز ولی فقیه و امام جمعه محبوب تبریز در برگزاری این همایش، از استانداری آذربایجان شرقی و دیگر نهادهای استان به ویژه دستگاه های فرهنگی عضو این ستاد تشکر کرد.

لازم به ذکر است علاوه بر فعالیت هاي تبیینی و علمی و ترویجی و فرهنگی در قالب نشست ها و پیش همایش ها، همايش ملی بزرگداشت ثقه الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی دی ماه سال جاری با حضور شخصیت های کشوری در تبریز برگزار خواهد شد.

مطلب پیشنهادی

«ثقةالاسلام»، آگاهی دهنده به مردم آذربایجان

علی آذریان، محقق جامعه شناسی سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: شهید میرزا علی آقا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *