سومین جلسه شورای سیاستگذاری ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ شهید محمد خیابانی به میزبانی شهرستان شبستر در شهر خامنه زادگاه این شهید برگزار شد.

به گزارش دبیرخانه ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر میرتاج الدینی مسئول این ستاد در این جلسه گفت : مبارزات و افکار و اندیشه شیخ شهید محمد خیابانی آنقدر برجسته است که اگر ما وی را “مدرس ثانی” بنامیم مبالغه نکرده ایم.


وی ادامه داد ؛ شیخ شهید یکی از روحانیون مبارز در مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی و سلطه بیگانگان بود که در کنار شهید مدرس در مقابل التیماتوم روس با تمام قامت ایستاد لذا شایسته است ما شیخ شهید محمد خیابانی را مدرس ثانی بنامیم.
نماینده مردم شریف تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت شیخ شهید محمد خیابانی در مقابل سلطه خارجی و استبداد داخلی همواره از حقوق مردم ایران دفاع می کرد.

وی ضمن ابراز تاسف از عدم توجه به شخصیت والای این شهید بزرگوار گفت: امام راحل همواره از شهید شیخ محمد خیابانی در کنار دیگر مبارزان دوران مشروطیت نام برده اند و ایشان جزو صد شخصیت برتر دوران مشروطیت محسوب می شوند .
ایشان افزود : ستاد بزرگداشت یکصدمین سالگرد شهادت شیخ محمد خیابانی تلاش می کند در سطح ملی و بین المللی این چهره انقلابی و مبارز را بیشتر معرفی کند.

مطلب پیشنهادی

«ثقةالاسلام»، آگاهی دهنده به مردم آذربایجان

علی آذریان، محقق جامعه شناسی سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: شهید میرزا علی آقا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *