همایش ملی ثقه الاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی شنبه ۱۴مرداد همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت در تبریز برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی ستاد بزرگداشت ثقةالاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی رئیس شوراي سیاست‌گذاری این همایش که در جمع خبرنگاران رسانه های استان در تبریز سخن می گفت با اعلام این خبر به ضرورت و اهمیت معرفی نقش آفرینان آذربایجان به ویژه برای نسل جوان اشاره کرد و گفت: این همایش با هدف تبیین ديدگاه،مبارزات و زندگی شهید ثقةالاسلام تبریزی برگزار می شود.

وی افزود: این شهید والا مقام در استقلال، تمامیت ارضی، مبارزه‌ با سلطه بیگانگان نقش تاریخی داشته است.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی با بیان این که ثقةالاسلام تبریزی مجتهدی آگاه به مسائل سیاسی بود افزود: بررسی رسائل این شهید نشان می دهد نظریات او نزدیک ترین ديدگاه به نظریه ولایت فقیه است.

نماینده مردم تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ثقةالاسلام تبریزی در مقابل انحرافات مشروطه هشدارهای جدی و روشنی دارد و با جسارت و شجاعت آنها را بیان کرده است.

وی با تقدیر از حمایت های حضرت آیت الله آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام‌جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی و ادارات و نهادهای فرهنگی در برگزاری این همایش اظهار داشت: همايش بزرگداشت ثقةالاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی روز چهارشنبه ۱۴ مردادماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئولان استانی و جمعی از شخصیت های علمی در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین میرتاج‌الدینی افزود: در روز برگزاری همایش فاز نخست خانه موزه ثقةالاسلام تبریزی نیز افتتاح خواهد شد

وی اظهار داشت: بر اساس‌ مصوبه آخرین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش که با حضور استاندار برگزار گردید مقرر شد آرامگاه این شهید به همت شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بازسازی و یادمان شهدای عاشورای تبریز در این محل احداث شود.

وی از حضور و نقش آفرینی مثبت خبرنگاران رسانه ها تشکر کرد و افزود: در تداوم معرفی نقش‌آفرینان آذربایجان، همايش های دیگری در سال آینده نیز برگزار خواهد شد.

در آغاز این نشست خبری که در محل خانه ثقةالاسلام تبریزی  برگزار شد،حجت‌الاسلام الیاس ابراهیمی مسئول این ستاد گزارشی از پیش همایش های برگزار شده ارائه و برنامه های همایش اصلی را برای خبرنگاران تشریح کرد.

وی برگزاری همایش بین‌المللی شهید شيخ محمد خیابانی در سال ۹۹ را افتخاری برای استان دانست و گفت: این همایش دستاوردهای ارزشمندی در عرصه فرهنگی علمی و تاریخی در استان داشته است.

دکتر جوانپور مسئول کمیته علمی ستاد بزرگداشت همایش ثقةالاسلام تبریزی نیز گزارشی از اقدامات این کمیته ارائه کرد و گفت: از بین ۵۰ مقاله ارسالی ، ۳۰ مقاله برای چاپ انتخاب و تعدادی از مقالات برگزیده نیز در روز همایش ارائه خواهد شد.

نشست خبری همایش بزرگداشت ثقةالاسلام شهید میرزا علی آقا تبریزی سه شنبه دهم مرداد با حضور خبرنگاران رسانه های استان آذربایجان شرقی در منزل این شهید والا مقام در تبریز برگزار شد.

 

مطلب پیشنهادی

«ثقةالاسلام»، آگاهی دهنده به مردم آذربایجان

علی آذریان، محقق جامعه شناسی سیاسی در گفت‌وگو با ایسنا، می‌گوید: شهید میرزا علی آقا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *