فیلم-قالیباف: آذربایجان در تمامی زمینه‌ها نقشی برجسته داشته و دارد

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی‌های شیخ شهید محمد خیابانی، افزود: مردمی‌بودن از جمله این ویژگی‌ها بود و حرکت وی همانند دیگر مجاهدان راه حق، منطبق بر سنت‌های الهی و مبارزه با ظلم و حمایت از مظلوم بود. محمدباقر قالیباف روز شنبه در همایش بین المللی بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی در تالار وحدت دانشگاه تبریز، با بیان اینکه این شیخ شهید یکی از اسوه‌های مرز و بوم اسلامی است، اظهار کرد: مجاهدان غیور این مرز و بوم، به ویژه خطه آذربایجان، نشان دادند که هرگز در مقابل حضور، نفوذ و خوی استکباری و استعماری کوتاه نمی‌آیند.
وی افزود: همه ما ایرانی‌ها به آذربایجان غیور افتخار می‌کنیم، به آذربایجانی که وقتی به تاریخ آن نگاه می‌کنیم در تمامی زمینه‌ها و به ویژه مبارزه و ایستادگی نقشی برجسته داشته و دارد.
قالیباف با اشاره به اینکه تاریخ این سرزمین، به ویژه در دوران معاصر، با مجاهدت و ایستادگی در راه حق پیوند خورده است، افزود: مردم آذربایجان به گونه‌ای در ایران عزیز تاریخ سازی کرده‌اند که مردم ایران همواره به آنها افتخار می‌کنند و غیورمردان این خطه چه در دوران مشروطه، مبارزات انقلاب و پیروزی انقلاب و در دوران دفاع مقدس برای میهن جانفشانی کردند.
فایل کامل سخنرانی دکترمحمدباقر قالیباف در افتتاحیه همایش بزرگداشت شیخ شهید محمد خیابانی(ره) به مناسبت یکصدمین سالگرد شهادت

مطلب پیشنهادی

فرزند ایران مجتهد مبارز میرزا علی ثقه الاسلام تبریزی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *